Beursnieuws

Beursnieuws

Anne van Het IJscafé: “We hebben grootse plannen, waarmee we zomaar de meest unieke salon van Nederland kunnen worden.”

Het zonnetje schijnt, en het is een zoete inval in de gezellig ijssalon IJs & Spijs van Mark en Jade in Haps. Jongeren, moeders met kinderen en toevallige voorbijgangers komen binnen om te genieten van een ijskoude lekkernij. Mark: “We wilden 15 jaar geleden voor onszelf beginnen en we waren op zoek naar iets wat bij ons paste én een maatschappelijke functie had. Zo kwamen we uit op een ijssalon. Ons doel was om uiteindelijk het lekkerste ijs van Nederland te maken.”

Lees verder »

Mark van IJs & Spijs: “Onze ijssalon brengt warme herinneringen naar boven bij veel mensen in de gemeenschap. Dat vinden we heel bijzonder.”

Het zonnetje schijnt, en het is een zoete inval in de gezellig ijssalon IJs & Spijs van Mark en Jade in Haps. Jongeren, moeders met kinderen en toevallige voorbijgangers komen binnen om te genieten van een ijskoude lekkernij. Mark: “We wilden 15 jaar geleden voor onszelf beginnen en we waren op zoek naar iets wat bij ons paste én een maatschappelijke functie had. Zo kwamen we uit op een ijssalon. Ons doel was om uiteindelijk het lekkerste ijs van Nederland te maken.”

Lees verder »

Finalist Kees Baars jr. van IJssalon IJsie Prima in Callantsoog: “Het ijs stroomt door mijn aderen”

Callantsoog staat bekend als één van de oudste en fraaiste badplaatsen van Nederland. Wie zichzelf na een wandeling op het strand op het lekkerste ijs wil trakteren is bij IJsie Prima aan het juiste adres. Op het Dorsplein maakt de derde generatie van de familie Baars-Tichelaar als sinds 1963 dagelijks ambachtelijk ijs. Wij brachten een bezoek en gingen in gesprek met ijsmaker Kees Baars jr.

Lees verder »

Björn van Intelligentia Taste Rooms: “Mensen verrassen en stimuleren anders naar eten en drinken te kijken, dat is onze missie”

Dat Intelligentia niet een gewone ijssalon is, is duidelijk zodra je binnenstapt. De salon ademt creativiteit. Björn: “Zeven jaar geleden wilden we een eigen zaak beginnen die mijn idee over smaak symboliseert. We gingen op zoek naar een branche waar ruimte was voor innovatie. Dat bleek de ijswereld te zijn. Maar een klassieke ijssalon zijn? Dat is nooit onze ambitie geweest.”

Lees verder »
Scroll naar top